KEURMERKEN VOOR GOEDE DOELEN

Stichting De Mijnstreek heeft een ‘keurmerk’ voor goede doelen: een ANBI-status. Hieronder leest u wat dit voor u betekent als u de projecten van Stichting De Mijnstreek financieel ondersteunt door middel van een donatie.

ANBI - Algemeen Nut Beogende InstellingAlgemeen Nut Beogende Instelling

Stichting De Mijnstreek is door de Belastingdienst aangewezen als ANBI. Een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) is een instelling die het algemeen belang dient. Door deze ANBI-status kunnen onze donateurs, indien gewenst, bij de opgave van de inkomstenbelasting giftenaftrek krijgen.

Voor Stichting De Mijnstreek betekent dit, dat er geen schenkbelasting en erfbelasting hoeft te worden betaald, waardoor uw bijdrage maximaal ter beschikking wordt gesteld voor de projecten van Stichting De Mijnstreek .